Menu

Psychologia Sprzedaży

Marek Wojciechowski bloguje o kreowaniu dobrych relacji (nie tylko) w biznesie

Kobiety są szare, mężczyźni czarno-biali

marekwojciechowski
Czy to się komuś podoba czy nie ale męski świat jest czarno-biały. Sprzyja to szybszemu podejmowaniu decyzji, chociaż nie zawsze słusznych.

Mężczyźni dokonują osądu rzeczywistości najczęściej w kategoriach dwuwartościowych – widzą wszystko w przysłowiowej czerni i bieli. 

Tymczasem kobiety w swoich wyborach i decyzjach są bardziej podatne na dostrzeganie odcieni szarości, zauważają niuanse, szczegóły. Dowodów na to dostarczył eksperyment przeprowadzony przez psychologów, opisany w najnowszym numerze"Archives of Sexual Behavior".

Męska skłonność do TAK lub NIE bywa czasami problemem, bo nie zawsze dwubiegunowa opcja jest najlepszym rozwiązaniem. Z drugiej jednak strony niekończące się dylematy kobiet mogą skutecznie utrudnić dobre rozwiązanie. 

Które z rozwiązań jest więc lepsze? Szybkie i jednoznaczne działanie czy subtelne dostrzeganie niuansów? Chyba oba - dlatego też, kobiety często poszukują męskiej jednoznaczności decyzji a panowie - kobiecych opinii i ocen.

Komentarze (2)

Dodaj komentarz

© Psychologia Sprzedaży
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci